1. Huur een bureau in als je interne middelen hebt die zijn gewijd aan SEO
Het jaar is 2019. Het is lang geleden dat iemand gewoon een bureau kan gaan inhuren en “dat SEO-ding doen en ons resultaten bezorgen” met nul inspanning intern. Als je SEO wilt laten werken met welk bedrijf dan ook, moet je intern tijd en middelen toewijden.
2. Huur een bureau in als je analytische gegevens hebt die je kunt vertrouwen
Elke goede SEO of digitale marketing bureau zal willen om eventuele data-integriteit kwesties op te lossen voorafgaand aan het stellen van doelen of verder te gaan met een project. Zonder te weten hoeveel u in uw emmer hebt en welke gaten moeten worden gedicht, hoe weten we echt wat haalbaar is? Van het dubbel tellen van sessies tot het hebben van e-commerce tracking ingesteld tot het kennen van uw conversie funnel, er is een hoop bij te houden (en met vertrouwen bij te houden) voordat u begint met SEO.
3. Huur een bureau in als je ontwikkelingsmiddelen of budget hebt voor een dev bureau
De meeste SEO-bedrijven zullen niet op uw site willen komen, wijzigingen aanbrengen en publiceren. Er is veel aansprakelijkheid en u kent waarschijnlijk de functionaliteit van uw site beter dan wij. Elk bureau dat zijn gewicht waard is, zal uw site beoordelen om er zeker van te zijn dat er een sterke technische SEO basis is. Dit is typisch waar veel extra kosten kunnen optreden als aanbevelingen kunnen URL-structuur of site hiƫrarchie te wijzigen, en uiteindelijk het creƫren of bijwerken van aanzienlijke middelen of inhoud op de site.
4. Huur een bureau in als u genoeg budget hebt
Een typisch 12-maanden project voor een middelgroot of groot bedrijf zal $ 100K of meer bedragen. Dit omvat meestal technische SEO, een toegewijd team, projectplan en -strategie, het stellen van doelen, contentstrategie, enz. Als dat budget niet zinvol is voor 12 maanden, is het inhuren van iemand intern die de vaardigheden heeft waarschijnlijk niet goedkoper (salaris, voordelen, vaste kosten).
Als u om de een of andere reden niet genoeg heeft om een erkend bureau in te huren, kan het een goede zet zijn om een solide individuele consultant te vinden die de site kan helpen een nieuwe impuls te geven. Er zijn tal van solide consultants die er zijn, evenals mensen die werken voor bureaus die klanten nemen op de zijkant. Het maken van de zaak voor een grotere SEO budget door het gebruik van een kleine is iets wat we vaak zien. Het kan ook nooit kwaad om te vragen of een bureau dat je leuk vindt en dat buiten je prijsklasse ligt, een sprint van drie maanden of een pilot-programma kan doen.
5. Huur geen bureau in als je denkt dat ze niet bij je cultuur passen
Ik wil er zeker van zijn dat Seer net zo goed bij onze prospects past als ik wil dat onze prospects bij Seer passen. Als uw cultuur plannen heeft die om de haverklap kunnen veranderen door wat de CMO zegt, kunnen veel bureaus aangeven dat ze niet in die omgeving kunnen werken. Aan de andere kant, als u een bureau zoekt dat dagelijks communiceert, wekelijkse gesprekken voert, wekelijks of maandelijks rapporten verstuurt en een verlengstuk van uw team is, moet u vragen hoe ze met klanten communiceren om er zeker van te zijn dat dit overeenkomt met uw behoeften.
6. Huur geen agentschap in als ze u vastzetten in een overeenkomst van 12 maanden
We willen allemaal eerlijk behandeld worden. Als u om de een of andere reden na zes of zeven maanden nog geen resultaten hebt en de stekker eruit moet trekken, zou u niet nog eens vijf of zes maanden moeten betalen voor iets dat niet voor u werkt. Dus een opzegtermijn van 30 of 60 dagen voor beide partijen zou in uw contract moeten staan, evenals de garantie dat het agentschap het goed zal spelen en een overgangsplan zal hebben voor het volgende agentschap, mocht dat het geval zijn.
7. Huur geen agentschap als ze geen prioriteit geven aan inkomsten als het belangrijkste doel
Elk agentschap dat leidt met “we kunnen je gerangschikt voor XYZ” moet een onmiddellijke vlag te zijn langzaam de telefoon weg van je oor en terug op de haak. Hang op.